Час преди обяд, в средата на неделния ден на тазгодишното издание на BNP Paribas Open в Индиън Уелс, Калифорния, главният маркетинг директор на турнира Филип Доре беше в експанзивно настроение.
Кой би могъл да го вини? Толкова много от настоящето беше в отлична форма. Всичко – от перфектните метеорологични условия – сухо и около 70-те, до дълбоките полета на играчите и пълните стадиони и кортове – правеше този първи етап от „Слънчевата люлка“ в тениса постоянно примамлив.
Индиън Уелс и Маями са пролетната ваканция за почитателите на тениса.През тази събота и неделя в Индиън Уелс 108 000 фенове преминаха през вратите. Със сигурност те бяха жадни за страхотен тенис. Но както казва Чарли Пасарел, основател на събитието и директор на турнира в продължение на повече от 30 години: „Хората идват не само да гледат тенис, но и да се забавляват по много начини. Те искат да разглеждат и пазаруват в магазините за дрехи и оборудване. Искат да се забавляват с приятели и да слушат музика. Искат да ядат и да пият – както за известно време на слънце, така и след това на сянка. Това е един забавен ден в тенис градината.“
Колкото и да е ярък настоящият момент, Доре и екипът на турнира непрекъснато мислят за това какво предстои и как да направят цялото преживяване на BNP Paribas Open по-добро. Имайки предвид бъдещето, две думи управляват най-много мисленето на Доре: технология и удобство.
„Технологиите се развиват много бързо“, казва Доре. „С все по-голяма част от телевизионната продукция, която се извършва дистанционно, няма да е необходимо да имаме 20 телевизионни ремаркета. Така ще се освободи повече пространство за неща като паркинг и съоръжения за играчи.“ В същото време Доре отбелязва как цялостното качество на излъчването значително се повишава, като се подобрява всичко – от различните ъгли на камерата до разполагането на статистически данни. Цялото това ново ниво на усъвършенстване ще бъде от голяма полза за зрителите.
„Феновете трябва да бъдат забавлявани и имам предвид не само с тенис, но и със съдържание, свързано с технологиите“, казва Ян Кийс Монс, който пише Sport Tomorrow, блог, фокусиран върху иновациите и бъдещето на спорта. „Те искат да знаят всичко, което има за определени играчи. AR и VR ще играят основна роля в предоставянето на статистически данни и съдържание по време на игра“.
„Подобно на всеки спорт в наши дни, тенисът се намира с многобройни фенски бази – от случайни и отпаднали фенове до твърди и хазартни фенове“, казва Дейвид М. Картър, директор на The Sports Group и адюнкт-професор по спортен бизнес в USC. „Всеки от тях изисква различно технологично преживяване, така че тези, които се фокусират върху технологичното развитие, трябва винаги да оценяват това. В крайна сметка феновете ще диктуват вида и темпото на развитие на технологиите и ако бъдат правилно използвани, управляващият орган или турнирът могат да увеличат приходите от медийни партньори, спонсори и фенове, ако ги насочат правилно.“
Според Иън Хан, основател и главен изпълнителен директор на Futuracy, „спонсорите могат да очакват нови възможности за популяризиране на своите марки сред зрителите. Независимо дали става въпрос за цифрови активи като нефундаментални токени, специфични цифрови предложения по отношение на турнирите или за подкрепа на марката върху облекло и други знаци. Помислете за възможността за показване на логото на марката върху облеклото по време на играта или за приоритетно показване на конкретно лого след добър удар. Сближаването на променливите технологии, анализите и правилното използване на данните може да помогне за това.“